De opdracht van: Adnan Ziani

25 oktober 2024 | De opdracht van

Wat is je naam?

Bij welke organisatie is jouw opdracht? 

Wat is je rol? 

Wat is de duur van jouw opdracht? 

Hoe maak jij impact binnen je opdracht?

Wie zijn de belangrijkste stakeholders? 

Welk resultaat heeft gemeente Den Haag door jouw impact gemaakt? 

Adnan Ziani 

Gemeente Den Haag 

Product Owner 

1 jaar + optie tot verlenging 

Mijn team verbetert d.m.v. digitalisering de dienstverlening richting burgers om de aanvraagprocessen van alle gemeentelijke inkomensondersteuningsregeling toegankelijker en laagdrempeliger te maken 

Business owners, externe leveranciers, collega product owners (we werken volgens SAFe principes), key users. 

Het aanvraagproces voor de ooievaarspas (stadspas Den Haag) en het aanvraagproces BBZ (besluit bijstandsverlening zelfstandigen) zijn gedigitaliseerd

Over Adnan

Hi, mijn naam is Adnan, en ik werk inmiddels twee jaar voor Adapt Analytics. Voordat ik hier kwam werken, was ik actief in de financiële sector. Destijds heb ik er bewust voor gekozen om in een andere branche te werken om mijn expertise te verbreden. Dit werd uiteindelijk de IT- en data-analytics-sector. Ik heb gemerkt dat ik minimaal anderhalf jaar op een opdracht moet zitten om daadwerkelijk impact te maken. Mijn gemiddelde opdrachtduur bij Adapt Analytics is dan ook twee jaar.

Op dit moment ben ik werkzaam bij de Gemeente Den Haag. Deze opdracht werd eerst vervuld door een andere medewerker van Adapt Analytics, die als Product Owner werkzaam was binnen het sociaal domein op de afdeling Inkomensondersteuning. Deze afdeling voert het gemeentebeleid uit voor de bijstandswet en ondersteunt burgers van de gemeente Den Haag op het gebied van inkomensondersteuning. Na afloop van haar periode heb ik deze rol kunnen overnemen.

Mijn team verbetert de dienstverlening richting burgers door middel van digitalisering, om de aanvraagprocessen voor alle gemeentelijke inkomensondersteuningsregelingen toegankelijker en laagdrempeliger te maken. Binnen dit domein werken zes multidisciplinaire teams, allemaal volgens de Agile-methodiek. Ik ben gestart als Product Owner van het team Digitalisering. In deze eerste fase hebben we ons als team gericht op het professionaliseren van Agile werken, zodat we extra stappen kunnen zetten in voorspelbaarheid, planmatig werken en, vandaaruit, in kwaliteit en productiviteit. Dit is dan ook waar mijn kracht ligt.

Toekomst

In de volgende fase van dit project gaan we onze backlog verbeteren en epics updaten, zodat ons JIRA-bord een duidelijke weergave biedt van onze activiteiten. Hierdoor kunnen we beter prioriteiten stellen en de business hierin meenemen. Mijn team bij de gemeente Den Haag bestaat uit twaalf mensen: een Scrum Master, een Product Owner en tien ontwikkelaars.

Buiten mijn opdracht ben ik bij Adapt Analytics ook actief als managing consultant. Hierbij ben ik aanspreekpunt op HR-gebied voor een aantal medewerkers van Adapt en voer ik regelmatig sollicitatiegesprekken. Gemiddeld werk ik één dag in Zeist, twee dagen bij de klant in Den Haag en twee dagen thuis. 

Wil jij hier meer van weten?

Heb je interesse in de wereld van data, ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen of wil je eens sparren? Dat kan! Onze adviseurs staan je graag te woord. Neem gerust (en vrijblijvend) contact met ons op!

Jay Schipper

Accountmanager

Neem contact op

reCAPTCHA is required.