pasfoto Arend Zwaneveld 2018

Arend Zwaneveld

Arend is al 14 jaar werkzaam als consultant op het snijvlak van data, online en business. In het begin van zijn carriere had hij rollen als strategieconsultant, webanalist, zoekmachineoptimalisatiespecialist en conversieoptimalisatiespecialist.

7 jaar geleden heeft hij zichzelf verder verdiept in data science, met een specialisatie op het gebied van online marketing data. Zijn eerste data science rollen waren in het eerste marketing intelligence team van Rabobank (NBA modellen) en daarna als front-end analist bij booking.com (business cases voor AB tests).

Bij VodafoneZiggo heeft hij vanuit het advanced analytics team een recommender system voor de TV/internet pakketkeuze op de website gemaakt en een propensity model ontwikkeld om het rendement van DM campagnes te verdubbelen.

In zijn laatste opdracht bij Bose heeft hij een centrale rol gespeeld in het objectief vaststellen van de toegevoegde waarde van een API op de home page van bose.com om de klantervaring van nieuwe bezoekers te personaliseren (marketing automation).

Mijn vrije tijd besteed ik breng ik het liefst door met mijn verloofde en mijn twee zoons (zo krijg ik m’n beweging :).
Ik luister heel graag naar muziek en speel – als het even kan – mee op de piano of op de gitaar.
Mijn perfecte avond uit bestaat uit goed gezelschap, lekker eten en drinken, dansen, karaoke en live muziek!

FEITJES!

  • Sport: Windsurfen, hardlopen en squash
  • Favoriete nummer: Jimi Hendrix – Voodoo Chile
  • Mooiste land: Italië
  • Sterrenbeeld: Tweelingen
  • Eerste auto: Peugeot 306
  • Nummer 1 op bucketlist: Road trip met gezin door Canada

Artikelen van Arend Zwaneveld