Klantcase: Zakelijke inzichten bij TimeChimp

9 januari 2024 | Klantcase

Adapt Analytics is gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte dataoplossingen en slimme datastrategieën die aansluiten bij bestaande bedrijfsstrategieën. Deze keer hadden we de unieke kans om een nuttige gegevensoplossing te ontwikkelen. Niet alleen voor en op basis van de gegevens van de klanten van onze partner TimeChimp, maar ook voor onszelf. TimeChimp is onze leverancier van slimme urenregistratie die zich richt op urenregistratie binnen organisaties. In plaats van een organisatie te dwingen zich aan bepaalde registratienormen te houden, beslist de gebruiker zelf hoe de registratie wordt uitgevoerd. Bij Adapt gebruiken we TimeChimp al meer dan twee jaar en zijn we zeer tevreden over de functionaliteit. Omdat wij heel data gedreven werken, willen we ook eenvoudig toegang hebben tot onze prestaties als bedrijf.

Groeiende vraag naar zakelijke inzichten 

We weten van onze klanten en andere belanghebbenden dat we niet alleen zijn. Bedrijven in alle sectoren zijn steeds vaker op zoek naar bruikbare inzichten om hun prestaties te verbeteren, hun concurrentievermogen te versterken en onderbouwde, strategische beslissingen te nemen1. De kern van onze samenwerking met TimeChimp is het transformeren van de bestaande bedrijfsgegevens van hun klanten tot een strategisch middel

Transparantie in bedrijfsprestaties 

Onze samenwerking heeft geleid tot de ontwikkeling van een beknopte reeks dashboards die realtime inzicht bieden in de bedrijfsprestaties en waardevol zijn voor het management. Deze dashboards maken niet alleen de bedrijfsprestaties inzichtelijk, maar geven het management ook bruikbare inzichten in de prestaties van werknemers, de status van projecten, ziekteverzuim, facturatiepercentages en meer. Eenvoudige toegang tot deze inzichten kan een grote verandering teweegbrengen en het management een uitgebreid inzicht geven in cruciale KPI’s, waardoor snelle data gestuurde beslissingen kunnen worden genomen.

 

Niet elke organisatie is hetzelfde 

Diepere inzichten in de gegevens van de tijdregistratietool van TimeChimp stellen klanten in staat gegevens te benutten voor strategische besluitvorming. Toch erkennen we dat elke organisatie uniek is en dat niet alle gegevensbehoeften hetzelfde zijn. Wanneer een organisatie aanvullende inzichten nodig heeft, zoals het combineren van TimeChimp-gegevens met financiële gegevens vanuit andere bronnen of het opnemen van specifieke doelen, helpen we graag en vinden we de oplossing die aansluit bij de bestaande zakelijke behoeften. 

 

Belangrijkste leerpunt: samen sterker 

De samenwerking met TimeChimp toont potentieel. Het combineren van een slimme urenregistratietool met de mogelijkheid om eenvoudig toegang te krijgen tot bruikbare inzichten voegt enorme waarde toe voor de gebruikers. We zijn enthousiast om de groeiende voordelen van deze samenwerking te ervaren.

Bron

[1]  Five Data Analytics Trends on Tap for 2023 – Forbes

Wil jij hier meer van weten?

Heb je interesse in de wereld van data, ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kan betekenen of wil je eens sparren? Dat kan! Onze adviseurs staan je graag te woord. Neem gerust contact met ons op.

Ben jij geïnspireerd geraakt?

We denken graag met je mee. Neem gerust (en vrijblijvend) contact met ons op!

Jay Schipper

Accountmanager

Neem contact op

reCAPTCHA is required.